تولید گل

BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)

تولید و عرضه گل و گیاه

موضوعات
انواع بذر گل
فروش گل های شاخه بریده شده
روش نگهداری کاج مطبق
Cocopeat کوکوپیت چیست؟
گل سیکاس
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی
عناصرشیمیایی و اثرات کمبود آنها درگیاهان
زمان تکثیر گیاهان
لوازم و تجهیزات باغبانی
نکاتی چند در مورد نگهداری گل های آپارتمانی
خواص دارویی گل رز
انواع گل رز و روشهاي نگهداري و تكثير آنها
کودهای کامل NPK
ناسا: بهینه‌سازی هوای خانه و محل کار با گیاهان
معرفی باغ Marqueyssac در فرانسه
ساخت گلدان با بطری نوشابه
گلدان های تراریوم مناسب برای جایی که پاسیون ندارند؟
گلدان با لامپهای قدیمی
گیاهان چگونه رشد میکنند؟
روشهای ازدیاد گیاهان
پرورش گل و گیاهان زینتی
روشهای کشت قارچ صدفی
احداث گلخانه و نحوه اخذ مجوز و وام بانکی
ارس خزنده ( جونی پروس صخره ای )
حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی است
روش نگهداری گل ارکیده؟
آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر؟
چند نکته در مورد گیاهان؟
بهار فصل گل و گلکاری
نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی
تصاویری از پارک العین
اطلاعات در مورد گل آنتوریوم
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
بررسی کشت فلفل سبز در گلخانه
شرایط استاندارد در گلخانه و لزوم رعایت آنها
سکوها و بستر کشت در کشت گلخانه ای
روش کاشت انواع گل سرخ
نقش آفتاب دهی خاک در کنترل آفات
تصاویر زیبا از گل
نمای دیوارها با گل؟؟؟؟؟
اشاره ای به گلخانه وتولید محصولات گلخانه ای
دیوار سبز فرانسوی
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
تأثیر گل و گیاه روی حالت روحی افراد
طریقه نگهداری گل بامبو
آبیاری گیاهان گلخانه ای
پیوند در سبزیجات
ساخت تراریوم
طب سنتی
تقسیم بندی و نام علمی گیاهان زینتی
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
تولید گل


 
  رز

 گیاه رز یک درختچه با گل چند ساله از جنس گل سرخ و خانواده گل سرخیان است که بیش از 100 گونه داشته ودر رنگ های مختلف وجود دارد . گونه های رز شامل گروهی از درختچه های ایستاده  بالا رونده  و یا خزنده با  ساقه های معمولا مسلح به خار تیز میباشد.

شواهد تاریخی نشان میدهند که گل رز سالیان درازی  از پیدایش انسان در جهان وجود داشته است. اولین گلهای رز  در ایالات کلرادو و اورگان آمریکا حدود 30 میلیون سال قبل پیدا شده اند. جای تعجب نیست که گل رز بعلت عطر و اسانس و زیبائیشان توسط مصری های باستان  یونانی ها  رومی ها و چینی ها تولید می شد

در آغاز سال 1800 میلادی  با تغییر و بهبود شرایط اقتصادی – اجتماعی در اروپا تقاضای گل رز شاخه بریده و باغچه ای بطور قابل توجهی افزایش یافت که پس از ورود آن از چین پرورش گل رز در اروپا شروع شد

 نام رز از اسم لاتین رزا که از زبان اسکانی یونانی های مهاجر در جنوب ایتالیا گرفته شده است میباشد که بعدها در زبان ها و تمدن های مختلف به نام های رودان, وردا, واردا( فارسی ), وارد, ورد و غیره  تغییر پیدا کرد

گل رز همواره به عنوان مظهر زیبایی شناخته شده است و همچنین این گل به عنوان پر فروش ترین گل شاخه بریده در جهان شناخته شده است




آلسترومریا


گل آلسترومریا معروف به سوسن پروئی حدود 50 گونه داشته  که همگی گل تولید می کنند. این گل بر اساس نام کلاس آلسترومر، یک کاشف سوئدی که در سقری به آمریکای جنوبی در سال 1753 بذرهای این گل و گلهای دیگر را جمع آوری کرد انتخاب شده است. منشاء این گل آمریکای حنوبی است که منشاء اکثر واریته های بوتانیک آن در کشور شیلی می باشد. اگر چه واریته های مختلفی در دیگر کشورهای آمریکای جنوبی نیز دیده شده اند. تفاوت آب و هوائی این کشورهای مختلف قابل توجه است.

گل آلسترومریا از ارتفاعات آندس تا منطقه کویری حاشیه اقیانوس آرام و حتی در عمق جنگل های استوائی برزیل نیز دیده شده است . این تنوع ژنتیکی عظیم تکثیر آزمایشگاهی انواع مختلف آلستر به رنگهای فراوان را ممکن می سازد، بطوریکه امروزه بدست آوردن هر رنگی ممکن است.

هم اکنون حدود 190 واریته کشت شده از این گل بدست آمده است . واریته تابستانی در کشور برزیل و واریته های زمستانی در کشور شیلی دیده می شوند. واریته های گلخانه ای نیاز به دمای ملایم در تابستان و نور فراوان در فصل زمستان دارند.

بخش زیر زمینی آلسترومریا از یک ریزوم تشکیل شده است . این ریزوم تولید ریشه ، ساقه های کور( ساقه های بدون گل ) و البته ساقه هایی که تولید گل می کنند انجام می دهد.

 این گل که بسیار شبیه به گل سوسن مینیاتور است بطور گسترده در دسته گل ، سبد و دیگر موارد گل آرائی استفاده می شود و از محبوبیت زیادی برخوردار است . ماندگاری گل شاخه بریده در گلدان حدود 2 هفته است . از آنجائیکه پس از بریدن گل ، منبع تامین کننده مواد غذائی و آب گیاه نیز قطع می شود ، وجود مقدار کمی ماده ضد عفونی کننده موجب جلوگیری از بیماریهای باکتریائی و در نتیجه افزایش ماندگاری نیز می شود.








آنتوریوم

 

کلمه آنتو در زبان لاتین بمعنای گل و " اورا " بمعنای دم که همان زبانه گل و یا اسپادیکس است می باشد. اولین گل آنتوریم توسط یک فرد انگلیسی از کلمبیا به هاوائی و سپس دیگر نقاط جهان برده شد. گل آنتوریم  بشکل قلب یا قطره اشک بوده که دارای رنگهای متنوع از قبیل قرمز ،  نارنجی ، بنفش ،  سفید ، سبز ، صورتی ، هلوئی و سفید لب صورتی می باشد . ماندگاری این گل در صورتیکه در دمای حدودی 120-18 درجه  و محیط  مرطوب نگهداری شود تا یک ماه است که باعث شده تا بعنوان محبوب ترین گل استوائی در سراسر جهان معروف شود. گل آنتوریم برای جشن عروسی ، جشن تولد ، دکورسیون منزل و اداره ایده آل است.

آنتوریم دارای 800-600 گونه بوده که متعلق به خانواده آروم یا آراسه آ می باشد . این گل بعلت شکل خاص خود همچنین به نام گل فلامینگو و گل پسر نیز معروف است . اگرچه گونه های زیادی از این گیاه شناخته  شده اند اما هر سال گونه های جدیدی کشف می شوند. منشاء این گونه ها در کوههای مرطوب استوائی در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی رشد می کنند ، اگر چه برخی از آنها در مناطق نیمه خشک نیز دیده میشوند . اکثر گونه ها در کشورهای پاناما ، کلمبیا ، برزیل ، گایان و اکوادور رشد می کنند. بسیاری معتقدند که این گل در آسیا دیده نشده است . اگر چه  برخی گونه ها به مناطق مرطوب آسیا منتقل گشته اند ، اما هرگز بصورت بومی رشد نکرده اند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نوشته شده در دو شنبه 28 آذر 1390برچسب:,ساعت 17:12 توسط علی عقلایی |

لینک دوستان امکانات
سایت های مد
گیاهان خاص و بذر گل و گیاه و نشاء
گلساران شمال ایرانیان
کاکتوس
گلستان جمال
ورمی کمپوست
پرورش اسب
گیاهان دارویی
تراریوم . بنسای . آب نما
فروشگاه گیاهان گوشتخوار

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلخانه  و آدرس geerenhouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







src="http://LoxBlog.Com/fs/fallb.js">

.:Copy Right 2012:.

All Right Reserwed For Geeren House